strona g³ówna Media IceCube zarejestrowa³o sygna³y pochodz±ce z neutrin taonowych

Znajd¼ wiadomo¶ci na wybrany temat

Szukaj w w±tkach

S³owa kluczowe:

IceCube zarejestrowa³o sygna³y pochodz±ce z neutrin taonowych
2024-04-24 10:37:37 | KopalniaWiedzy.pl | Nauka

IceCube, umieszczony w lodzie Antarktydy gigantyczny wykrywacz neutrin o objêto¶ci 1 km3, zarejestrowa³ sygna³y, które mog± pochodziæ z niezwykle trudnego do uchwycenia neutrino taonowego. Neutrina wystêpuj± w trzech odmianach: elektronowej, mionowej i taonowej. Wyj±tkowo trudno jest zarejestrowaæ to ostatnie pochodz±ce ze ¼róde³ astrofizycznych. Na ³amach Physical Review Letters opublikowano w³a¶nie artyku³, w którym naukowcy z IceCube Collaboration donosz± o zarejestrowaniu a¿ 7 sygna³ów ¶wiadczacych o obecno¶ci neutrino taonowego.

WCZE¦NIEJSZE WIADOMO¦CI

Konkurencja prowadzi³a do pojawiania siê kolejnych gatunków ludzi. Odwrotnie ni¿ w¶ród innych krêgowców
2024-04-23 17:17:37 | KopalniaWiedzy.pl | Nauka

Wiemy, ¿e klimat mia³ olbrzymi wp³yw na pojawianie siê i znikanie ró¿nych gatunków cz³owieka. Jednak u licznych krêgowców wielk± rolê odgrywa rywalizacja miêdzygatunkowa. Laura A. von Holstein i Robert A. Foley z University of Cambridge opublikowali na ³amach Nature. Ecology & Evolution artyku³, w którym stwierdzaj±, ¿e rywalizacja odgrywa³a olbrzymi± rolê w ci±gu piêciu milionów lat ewolucji homininów i wp³ywa³a na powstawanie gatunków (specjacjê).

Naukowcy z Warszawy pracuj± nad wczesn± laserow± diagnostyk± parkinsona i alzheimera
2024-04-23 12:58:49 | KopalniaWiedzy.pl | Nauka

Uczeni z Uniwersytetu Warszawskiego i Szko³y G³ównej Gospodarstwa Wiejskiego pracuj± nad now± technologi± wczesnego diagnozowania chorób Parkinsona i Alzheimera. Metoda, opracowana przez dr in¿. Piotra Hañczyca z Wydzia³u Fizyki UW polega na badaniu widma ¶wiat³a powstaj±cego po prze¶wietleniu laserem pobranych od pacjentów próbek p³ynu mózgowo-rdzeniowego. Analiza tego widma pozwala na odkrycie amyloidów oraz zweryfikowanie ich stadiów. Dziêki niej mo¿na zauwa¿yæ gromadzenie siê amyloidów na d³ugo przed wyst±pieniem objawów.

02.05